Carlos’un Post-Punk Halleri

Olivier Assayas’ın sinemasını güçlü kılan etkenlerden biri de müzik kullanımının sırlarına vakıf bir yönetmen olmasıdır. Ilich Ramirez Sanchez, nam-ı diğer Çakal Carlos’u anlattığı üç bölümlük filminde de bu konudaki...

Olivier Assayas’ın sinemasını güçlü kılan etkenlerden biri de müzik kullanımının sırlarına vakıf bir yönetmen olmasıdır. Ilich Ramirez Sanchez, nam-ı diğer Çakal Carlos’u anlattığı üç bölümlük filminde de bu konudaki yeteneklerini göstermeyi başarmış. Soundtrack haberlerine özel bir önem veren önemli sinema sitelerinden The Playlist’in de uyarısıyla biz de “Carlos”un müziklerine odaklanalım istedik.

Carlos’ta kullanılan hemen hemen tüm müzikler, dönemin ruhuna da uygun olarak post-punk gruplarından seçilmiş. Assayas bu dönemin şarkılarının Carlos’un ruh halini çok iyi yansıttığını belirtirken “Filmin ortadoğuyla ilgili bölümleriyle de garip bir uyum yakalandı. Carlos’un hayatının farklı iki dönemi, farklı müzikler olmasına rağmen, post-punk ve filmin ikinci bölümünde kullandığımız ortadoğu ezgileri birbirlerine kolayca eklemlendi”

Assayas yaptığı açıklamalarda filmin müzikleriyle ilgili çalışmalarda önemli bir sorun yaşadıklarını da belirtiyor:
“Başlangıçtaki amacım filmin tamamında tek bir grubun üzerine gitmekti. Bu grubu “The Feelies” olarak belirlemiştik. Filmin ilk montajında 8 şarkılarını kullandık. Ancak post prodüksiyonun son aşamasında hiç beklemedeğimiz bir haber aldık. Grup elemanları, müziklerinin terörizmle anılmasını istemedikleri için şarkılarını kullanamayacağımızı söylediler. Sadece bir şarkıya izin alabildik. Bütün şarkıları yeniden seçmek, izinlerini almak, bazı sahneler müziğin vurgularına göre kurgulandığı için yeniden montajlamak zorunda kaldık. Garip bir tepki olduğunu düşünüyorum”Filmin albümünün Türkiye’de çıkacağını çok düşünmüyoruz. Şarkıları farklı kaynaklardan bularak dinlemenizin tek çözüm olduğunu bildiğimiz için filmde kullanılan şarkıların bir listesini de yayınlayalım:

LOVELESS LOVE – The Feelies
DREAM NEVER END – New Order
YOLANDA – Pablo Milanes
AMALIA ROSA – Celestino Carrasco
PARAGUANA – Ali Primera
FEEDBACK IN VIENNA- Yarol Poupaud
TEREBELLUM – Robert Fripp & Brian Eno
AHEAD – Wire
The 15TH – Wire
DRILL – Wire
HI’ILAWE – Tia Carrere
SAA MAGNI – Oumou Sangare
SONIC REDUCER – The Dead Boys
PURE – Lighting Seeds
JENRA – Davy Graham
DUNIYA – Tata Dindin
LA PISTOLA Y EL CORAZON – Los Lobos
AMIR EL HOSN – Mohammad Wardi
MWASHAH – Hamza El Din

kategori:
haber

ilgili