Notlar: Bahtı Kara Komedi


Hayatta onu dinleyen belki tek insan olan karısının ölümünden sonra dağılan hayatı, yaşadığı kentin içine öylesine bir köşeye sıkışmış tutunamamıştır Adnan. Dostoyevski romanlarından fırlamış biridir aslında… Çalıştığı otoparkta tembellik etmesi, boşvermişliği ve yarattığı küçük kazalar başına dertler açmaktadır – ki oğlu bile onu dinlemez olmuştur artık…

Theron Patterson’ın senaryosunu yazıp-yönettiği, Reha Özcan’ın başrolde Adnan’ı canlandırdığı “Bahtı Kara” minimal tarzıyla öne çıkıyor. Yönetmenin tutunamayanlarının bize çok yakın gelmesi aslında Adnan karakterinin her mahallede bir tane oluşuyla da birebir alakalıdır. Tüm oyunculuklar senaryo verilmeden yapılmış ve müthiş bir kimya oluşmuş. Doğaçlamalar hikayenin özünü daha da pekiştiriyor. Işık kullanımının azlığı ve kameranın genellikle steadycam veya omuz oluşu gerçekliği de pekiştirmiş.

Filmi izler gibi değil yanınızda olan olayları yaşıyormuş hissi veren güzel bir minimal çalışma olmuş. Türkiye’nin herhangi bir mahallesinde yapılan belgesel tadında kara komedi bir film ortaya çıkmış ve oldukça da başarılı olmuş. Aslında filmde kentlerin içinde nefes alamayan Adnan’ın bizlere ne kadar yakın olduğunu yüzümüze çarpan ve ‘varoluş sıkıntımızın yegane çıkışı aşktır; ölüm değil’i sloganlaştıran bir film Bahtı Kara.


Leave a Reply