Roy Andersson’un Yaşam Trilojisinin Son Halkası: Varoluşu Yansıtan Daldaki Güvercin


Roy Andersson, geçtiğimiz mayıs ayında yaşam üçlemesinin üçüncü filminin “A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence” olacağını açıklamış, ardından pek sesi soluğu çıkmamıştı. Ancak Euroimages geçtiğimiz hafta film için gerekli desteği sağlayacağını açıkladı ve Andersson’un hazırlıkları yeniden hız kazandı.

Senaryosu yine Andersson tarafından yazılan film Pieter Brueghel’in 1565 tarihli Kardaki Avcılar (resim) isimli portresinden esinlenmiş. Aslında Andersson’un hiçbir filminin konusunu anlatmak mümkün değildir ancak film durmadan seyahat eden iki arkadaşın toplumu anlamaya çalışmasına odaklanıyor.

Roy Andersson’un sürreel dünyasına yabancı olanlar için iki küçük sekansa göz atmalarını öneriyoruz.


Leave a Reply