Sinema Eleştirmenlerinden Sosyal Medyada “Kelebeğin Rüyası” Yorumları

Yılmaz Erdoğan’ın Kıvanç Tatlıtuğ, Belçim Bilgin ve Mert Fırat’lı yeni filmi “Kelebeğin Rüyası” 22 Şubat Cuma günü vizyona girecek. Hayli iddialı görünen bu şiirsel dönem filminin basın gösterimi 19 Şubat sabahı gerçekleşti ve sosyal medyada sinema eleştirmenlerimiz filmle ilgili kısa yorumlarını paylaştılar.kelebegin-ruyasi-620x320

Seçil Toprak (Ekşi Sinema)
“Kelebeğin Rüyası şiiri yakalamaksa o değil ama iyi bir dönem filmi olarak dostluk anlatmaksa o. Film her şeyden öte görüntüleriyle akılda kalacak. Gökhan Tiryaki bunun haklı müsebbibi. İkinci akılda kalacak kişi de Tatlıtuğ.”

Müjde Işıl (Sinema, Arka Pencere)
“Yılmaz Erdoğan, Kelebeğin Rüyası’nda şiirin filmini yapmayı hedeflemiş. İyi çekilmiş bir dönem filmi ama ruhunu tam bulamamış bir yapım. Kelebeğin Rüyası parçalara bölünmüş gibi. Açılış sekansı muhteşem, sonrası ortalama. Kıvanç Tatlıtuğ ne kadar iyiyse diğerleri o kadar sönük.”

Banu Bozdemir (Cinedergi, Öteki Sinema)
“Yılmaz Erdoğan, Kelebeğin Rüyası’nda en azından şiire güzelleme yapıyor…”

Güzin Tekeş (Ekşi Sinema)
“Kelebeğin Rüyası görsel olarak nefis bir film. Zaten görüntü yönetmeni Gökhan Tiryaki mutlaka akılda tutulması gereken bir isim. Görselliğini bir kenara bırakırsak, Kelebeğin Rüyası biraz fazla ‘Yılmaz Erdoğan’ filmi. Bir de unutmadan, Kıvanç Tatlıtuğ olmuş artık. Yakışıklı ama gerisi boş önyargısından kurtulmak lazım.”

Ömür Gedik (Hürriyet, Popüler Sinema)
“Kelebeğin Rüyası iyi çekilmiş bir dönem filmi. Açılışı muhteşem. Draması etkileyici. Biraz uzun ama. Altın makas gerekirmiş. Kıvanç tatlıtuğ diyorum. Filmde tek kelimeyle döktürmüş. Mankenden oyuncu olmaz diyenlere cevabı tokat gibi. ”

Mutlu Sorgu (AHaber)
“Kelebeğin Rüyası dokunaklı bir film olmuş, Kıvanç çok iyi oynuyor ve Mert Fırat her zamanki gibi muhteşem! İçinden şiir geçen filmi izleyin.”

Murat Özer (Sinema, Arka Pencere)
“Yılmaz Erdoğan, unutulmaya yüz tutmuş ‘şiir’i hatırlatmaya çalışıyor ‘Kelebeğin Rüyası’yla… Bu devirde zor ama imkânsız değil!”

Murat Başaran (Türkiye Gazetesi)
“Kelebeğin Rüyası mükemmel bir film. Ah bir de on beş dakika yönetmen fazlalığı geçirmeseymiş filme Yılmaz Erdoğan, akıllara zarar olacakmış. Kelebeğin Rüyası, şiirin Filmi olmuş. Kıvanç Tatlıtuğ’un oyunculuğu kariyerinin dönüm noktası olacak muhtemelen. Yakışıklılığını ezmiş geçmiş. Film tek parti ve şapka gerçeğini olduğu gibi servis etmiş. Eğip bükmeden, sövmeden.”

Hande Kara (Beyazperde)
“Kelebeğin Rüyası başarılı bir film, ama fragmanı kadar büyüleyici değil. Kıvanç’ın oyunculuğu iyi, ama beklediğim kadar değil.”

Murat Erşahin ‏(Sinema)
“Şiirin, dolayısıyla anlamın yok olduğu günümüzde, değerli bir çaba ‘Kelebeğin Rüyası’. Şairlerin erken ölümü kadar erkeni yok belki de!”

Selin Gürel (Milliyet Sanat)
“Kelebeğin Rüyası fragmanında vaat ettiği her şeyi rahatça karşılıyor. Türk popüler sinemasının çıtasını yükseltmesi sevindirici. Türk sinemasında teknik açıdan bu kadar üst düzey bir popüler sinema örneği izlemek harika bir deneyimdi.”

Ali Ulvi Uyanık (Milliyet Sanat)
“Bugüne dek ilk kez seyrettiğim Kıvanç Tatlıtuğ ‘Kelebeğin Rüyası’na damga vurmuş. Onda, Slav oyuncuların havası var: Bakışları derin…”

Hilal Çetinder (Film Makarası)
“Yılmaz Erdoğan kişisel ve çok keyif aldığı bir iş yapmış belli ki ‘Kelebeğin Rüyası’ ile.”

Yekta Kopan ‏(Milliyet Sanat)
“Kelebeğin Rüyası deyince Yılmaz Erdoğan, Kıvanç Tatlıtuğ, Mert Fırat adlarını herkes anacak. Ama Gökhan Tiryaki ve Bora Gökşingöl demeyi de unutmayalım… Kelebeğin Rüyası, Kıvanç Tatlıtuğ’u sinemaya hediye eden film olarak anılacaktır. Güzel bir hediye.”

Ayhan Hülagü (Zaman)
“Kelebeğin Rüyası’nı gördük. Erdoğan’ın ellerine sağlık. Şiir gibi bir film olmuş. Ne demişler, aşk filmin bahanesidir.”

Fırat Sayıcı (Cinedergi)
“Kelebeğin Rüyası olmuş. Belçim Bilgin olmamış. Bir de süresi gereksiz uzun… Kıvanç ve Mert döktürmüşler :)”

Kerem Akça (Habertürk)
“Mahsun Kırmızıgül’ün sinemamıza getirdigi ‘sinemaskopta Hollywood estetiği’ atılımını takip eden filmler görmek sevindirici.”

M. Nedim Hazar (Zaman)
“Kelebeğin Rüyası sadece açılış sahnesiyle bile saygıyı ve izlenmeyi hak ediyor. Muazzam bir emek, işçilik ve ustalıkla açılıyor film. Kıvanç Tatlıtuğ da fiziksel avantajlarını tepelercesine müthiş bir oyun çıkarıyor.”

Serdar Akbıyık (Star, Cinedergi)
“Kelebeğin Rüyası çok iyi bir film. Kıvanç Tatlıtuğ beni şaşırttı, gerçek bir oyuncu performansı.”

Hasan Cömert (Yer Gösterici)
“Kelebeğin Rüyası, iki şairin hikayesi olarak kalsaymış keşke, fazla uzun, fazla şiir, fazla gösterişli, fazla altı çizilen cümle… Yılmaz Erdoğan, iki şairin dostluğunu iyi yazmış sadece gerisi fazlalık olmuş. Filmin en iyisi ise Kıvanç Tatlıtuğ. Resmen döktürmüş.”

Ali Koca (Zaman)
“Kelebeğin Rüyası, -sanırım- tek plan olan açılış sahnesiyle bile Türk sinema tarihine şimdiden geçmiştir; hayırlı olsun. Bu film, sadece Yılmaz Erdoğan’ın titizliğini ve yönetmenliğini değil; Kıvanç Tatlıtuğ’un oyunculuğunu da tartışma dışı bırakmıştır.”

Burak Göral (Arka Pencere)
‎”Kelebeğin Rüyası”nda bir hikaye sorunu var ama nefis bir sinematografi, şahane müzikler ve Kıvanç Tatlıtuğ’un akıllara nakşeden performansı da var…

Olkan Özyurt (Sabah)
“Kelebeğin Rüyası, şairler üzerine yapılmış destansı bir güzelleme. Yılmaz Erdoğan, şapka çıkartacak bir yönetmenlik yapıyor.”

Sadi Çilingir (sadibey.com)
“Kelebeğin Rüyası’nın her karesi tablo gibi.”

Barış Saydam (Altyazı, Hayal Perdesi)
“Kelebeğin Rüyası’nda şairlerin hikâyesi bir yere kadar güzel de, filmde her şey fazlasıyla abartılı… Evler, arabalar, insanlar, aşklar, acılar… Hal böyle olunca, şairlerin hikâyesi de bunların altında ezilip gidiyor.”

Numan Serteli ‏(Kültür Mafyası)
“Kelebeğin Rüyası bir başka yönetmenin olsaydı, şu an yere göğe sığdırılamıyor olurdu. Oysa şimdi beğeniler çekingen, övgüler törpülü gibi.”

 

Ozancan Demirışık tarafından

http://twitter.com/RobotGiskard

Yorum Gönderin